cosas Español! - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Rick en Jerina - WaarBenJij.nu cosas Español! - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Rick en Jerina - WaarBenJij.nu

cosas Español!

Door: Rick & Jerina

Blijf op de hoogte en volg Rick en Jerina

19 Juli 2015 | Spanje, Puerto Rico

Hola!

Pfoeh! Wat is het warm hier... We hebben al 2 dagen in de Thalasso stage gelopen, en het valt best wel mee, sommige van jullie hebben de foto's al voorbij zien komen.

De eerste stage dag moesten we onze kleding ophalen, het is net een doolhof hier. Alle gangen lijken op elkaar en hoe we er uiteindelijk zijn gekomen?? i have no idea! Maar goed.. we hebben dus witte werkkleding. Erg boeiend natuurlijk haha! Onze eerste stage dag bestond uit meekijken en dingen gelijk mee doen. Scrub/peeling en een bodywrap (waar je ingesmeerd wordt met modder en je dan in een deken + warmte deken ingewikkeld wordt en zo 20 min moet blijven liggen.. erg claustrofobisch vind ik!) en de massage mee kijken. Nadat we dit alles hadden gezien moesten we het oefenen. En ik kan je zeggen, dat was niet verkeerd! S' avonds moesten we 1,5 uur rond dobberen in de Thalasso pool. Dit was helemaal prima en super relaxed.

De 2e dag moesten we de peeling/scrub en massage zelf doen bij onze collega's, dit ging erg goed en we kregen positieve feedback! Dus is mooi meegenomen! Omdat we bepaalde massage technieken nog niet wisten werden deze bij Jerina voorgedaan. Dus je kunt nagaan dat dit ook een heerlijke relaxte dag was. Later werd er nog bij haar een leg air press treatment gedaan. Dit was erg apart en een bijzondere ervaring. We moesten eigenlijk van 10:00 - 18:00 uur maar omdat het zo rustig was hadden we de middag vrij. We moesten wel om 17:00 uur terug komen omdat Rick en Mika (andere stagiaire) een massage hadden. Wat ze super goed hebben gedaan want ik mocht meekijken! Het enige wat nog moeilijk is, de juiste manier van het opmaken van de massage bedden! Maar dat leren we ook wel! Daarna zijn we naar het strand geweest en hebben we daar lekker gegeten! De eerste 2 stage dagen waren en te relaxed en we hopen dat de komende 8 weken dat ook zijn!

Hier als stagiaire in het hotel is overleven.. Als je geen toiletpapier meer hebt moet je dit gaan 'jatten' ergens anders omdat je het niet krijgt. Hetzelfde geldt voor de handdoeken en beddengoed. Niet heel erg leuk, en daar kunnen we denken we niet aan wennen. Het eten is ook erg smerig. We proberen zoveel mogelijk uit eten te gaan, maar we moeten ook op de centen letten jammer genoeg. Vanmorgen tijdens het ontbijt in de kantine kwam er een schoonmaakster die het koffie apparaat ging schoonmaken. Ze maakte hem open en wij zagen de kakkerlakken alle kanten opschieten. Daar zit je dan, met je ontbijt en je kopje thee wat je net uit dat apparaat heb gehaald. Dat was een kotsmomentje... zo smerig! Om 22:00 komt er overgebleven eten uit het restaurant, dat is 10x lekkerder dan dat eten wat wij krijgen, en we proberen dus zo veel mogelijk dan te eten maar we zijn niet alleen en voor je het weet is het eten op! De kamers zijn opzicht wel netjes. Jerina zit met 2 nederlandse meisjes op een kamer en wij moeten de badkamer met zn 5e delen. Gelukkig is het wel schoon op mijn kamer! Rick zit op een kamer met 2 Polen en een fransman. Die kamer is echt groot! Ook is er een grote badkamer en douche!

Dus we hebben 2 dagen stage gelopen en zijn nou 3 dagen vrij!!!! Vandaag waren we ook vrij en zijn we naar het strand geweest. 1 ding, zonnebrand is nog nooit zo geliefd geweest, je verbrand levend als je niet oplet zeg maar.. Nu zitten we hier mooi rood..! Voor deze week is ons rooster opzicht wel lekker. ma + di vrij en de rest werken van 13:00 - 21:00 uur. Dus, hard werken, goed rusten!

Wij gaan genieten van de vrije dagen, het lekkere weer, de mooie omgeving en proberen de kantine zo veel mogelijk te vermijden!

Adios!