Whauw, wennen, nieuw! - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Rick en Jerina - WaarBenJij.nu Whauw, wennen, nieuw! - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Rick en Jerina - WaarBenJij.nu

Whauw, wennen, nieuw!

Door: Rick & Jerina

Blijf op de hoogte en volg Rick en Jerina

16 Juli 2015 | Spanje, Puerto Rico

Whauw, dan moet je woensdag nacht om 2 uur je bed uit om eindelijk naar Gran canaria te gaan!

Man man, wat was dat vroeg zeg! Gelukkig is de reis soepel verlopen en waren we binnen 4 uur en 20 minuten op Gran canaria. Er komen ging nog wel soepel, bij het uiteindelijke hotel aankomen was een grotere uitdaging! Jemig wat een gedoe!

We werden vanaf het vliegveld opgehaald met de taxi (je was je leven niet zeker, 160 over de snelweg maar ach, het was een mercedes benz Hahaha) kwamen we aan bij het eerste hotel, San agusin daar moesten we eerst wachten op de manager en we konden daar stage lopen bij de animatie. We hadden al een hele rondleiding gehad, en al kennis gemaakt met mijn kamergenote (Jerina wel, Bij Rick was het nog een grote bende op de kamer). Hele gezellige mensen en een erg goed hotel. Maar, toen kwamen we bij de manager (Nacho heette die..) gaat die beste meneer vertellen dat we naar een ander hotel moeten. We werden met het laundry busje afgedropt bij het andere hotel (waar we eerst een uur bij het afval hadden moeten wachten)

Opzich niet verkeerd want we zijn nu dichter bij het strand en hebben als we in het zwembad zijn fantastisch uitzicht op zee. Alleen de kamers en hoe je behandeld wordt als stagiaire is over het algemeen niet wat we er van verwacht hadden. Je bord is van ijzer en je moet vechten om een schone handdoek of bedlinnen te krijgen. Het eten is ook niet echt om over naar huis te schrijven dus we moeten improviseren! Op zich wel stoer maar leuk is anders.

Maar, we zijn nu in het Gloria Palace Amadores hotel. Prima vertoeven als gast maar als stagiaire is het aanpoten. Wij gaan stage lopen in de Thalasso, dat is de spa. Eerst zouden we alles moeten doen. Dus ook mani & pedicure, diverse gezichtsbehandelingen etc. Nadat we hadden uitgelegd dat dat niet bij onze opleiding hoorde hoefden we dit niet te doen en houden we het bij massage. Vrijdag is de eerste dag, gelukkig na al het gedoe hadden we vandaag nog een daagje vrij. De omgeving even verkennen en zelf naar de Thalasso, kijken wat het is en wat het inhoud! Je moet tenslotte wel weten wat je verkoopt!

Het verstand gaat op nul en we gaan gewoon 8 weken knallen! Proberen in een vast ritme te komen met het eten, want je goed voelen is het belangrijkst!

En vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan, we zijn naar het strand gelopen en hebben daar de hele dag lekker gelegen en gezwommen in de heerlijke oceaan! Dat was echt niet verkeerd! Ook zijn we lekker uit eten geweest, dat was echt niet verkeerd. Het eten hier voor de staff is minimaal... helaas.

Morgen de eerste stage dag, spannend maar toch ook wel zin in!

Tot de volgende blog!

Liefs vanuit Gran Canaria,